zondag 29 november 2009

Ding 15 waar jij het wilt, podcasts dus.......

Zodra je radio losmaakt van muziek en en koppelt aan het begrip informatie wordt het belang van een podcast meteen duidelijker. Met een podcast uitzending kunnen ouders luisteren naar het klassebezoek van hun kind in de bibliotheek, je kunt de opening van Nederland leest nog eens terug luisteren, de lezing over dementie thuis bijwonen en verzin er nog maar een paar.....

Hier zit veel potentie in maar vraagt om veel inzet om er wat van te maken en het zo te houden. De meeste klanten van de bibliotheek zullen weinig hebben met dit ding en het is de vraag of dit te stimuleren is. Met andere woorden, is er genoeg draagvlak en loont het de moeite een Podcast te gaan gebruiken...?

2 opmerkingen:

  1. Met alle 'dingen' moet je rekening houden met inzet en tijd, bijna altijd zijn ze daarvan afhankelijk. Maar je moet ook ergens een begin maken, en als je er 10 klanten mee bedient, is dat dat niet een goed begin?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. In jullie geval is het zelfs een quick win. Agnes Klitsie is wekelijks op de radio met relevante informatie. Maak die uitzendingen beschikbaar als podcast en klaar ben je.

    BeantwoordenVerwijderen