woensdag 15 december 2010

Belevingseconomie: Heineken lanceert e-app

Sinds vandaag kun je de Heineken e-app downloaden uit de Android Market voor je Android toestel of bij iTunes voor de iPhone.
Deze app geeft je toegang tot het Heineken e-programma (hier meer... ). Hiermee spaar je voor tickets voor concerten, cd’s en vele andere hebbedingetjes.  Zo kan je bijvoorbeeld 20 euro korting verdienen voor de musical ‘Soldaat van Oranje’ of voor nog geen 2 euro een André's Hazes cd bestellen...


Binnen het e-programma van Heineken kun je zogenaamde e-tjes sparen en deze besteden aan de e-aanbiedingen, merchandise en acties. Binnen de app kun je zien hoeveel e-tjes je hebt en je kunt QR-codes scannen op de bierviltjes op de bar in je favoriete café of andere uitgaansgelegenheid.
 De gescande QR-code heeft een tegoed van 50 e-tjes en er zijn drie verschillende dus in totaal kun je heel snel 150 e-tjes toevoegen aan je totaal. Als extra komen daar de 50 e-tjes bij als je via de app een account aanmaakt en de 250 e-tjes  wanneer je op de site je aanmelding hebt bevestigd.

Heineken heeft met deze applicatie een heel leuk marketing-instrument neergezet  en doet volop mee in de belevingseconomie.  Knap dat ze zo’n groot publiek weten aan te trekken door aan het uitgaansleven meer beleving toe te voegen.  En we hebben het maar even niet over bier....

Misschien ook wel een idee voor de bibliotheken. Klanten laten sparen voor een boek of andere gadgets...? Of kortingen voor culturele activiteiten in de omgeving.... wel even komen scannen in de bieb natuurlijk.

het spoor Bijster

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen