zondag 27 september 2009

Week 2, RSS dingen 4 en 5

Voor het lezen van feeds gebruik ik Google reader. Ook hier heb ik weer gekozen voor het grote gebruiksgemak van Google. Aangezien ik het al een tijdje gebruik heb ik al een aardige verzameling bij elkaar en bij veel feeds kom ik er al niet meer aan toe om ze te lezen. Wees dus selectief met wat je echt wilt volgen want anders verzuip je hier echt in. De feeds die ik regelmatig lees zijn die van mijn collega's die ook 'dingen' aan het doen zijn en bibliotheek-, web 2.0-, en o.a. onderwijsfeeds.

Feeds vind je op interessante webpagina's, blogs van anderen en natuurlijk met behulp van Google reader. Met een kleine inspanning heb je er zo tientallen bij elkaar. Veel sociale sites bieden al de mogelijkheid jouw feeds te plaatsen.

3 opmerkingen:

  1. Je kunt je dagen met gemak vullen met het lezen van feeds. Maar het gaat in deze overvloed aan informatie om het maken van een effectief persoonlijk filter. Daar zijn rss-feeds goed geschikt voor, maar er komen nog mooiere methoden aan. Ken je Yahoo pipes? Hiermee koppel je diverse rss-feeds in één en kun je ze filteren op tal van manieren. Zo haal je er precies uit wat voor jou van belang is.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goeie tip 23 dingen. Ik kende Yahoo pipes niet en heb zojuist even naar het filmpje gekeken. Ziet er interessant uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja u heeft gelijk...., maar met een brede interesse zit toch snel vol en haal je de weekendkrant helemaal niet meer. Het wordt juist zaak er een grens aan te steel wat je belangrijk vindt of niet en dat zorgt vaak voor dilemma's...

    BeantwoordenVerwijderen